Transmisja z obrad sesji Rady Powiatu
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2017 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (Dz. Urz. UE.L.2016.119.1), dalej RODO, informuję o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz przysługujących Państwu prawach z tym związanych:
- Administratorem danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Olecku, ul. Kolejowa 32, 19-400 Olecko, nr. telefonu 87 520 24 75, adres email: starostwo@powiat.olecko.pl
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych są następujące: e-mail: biuro@elitpartner.pl
- Celem przetwarzania jest udostępnienie w Internecie nagrania przebiegu sesji osobom zainteresowanym oraz wykonanie obowiązku jawności działania organów powiatu. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 15 pkt. 1a ustawy o samorządzie powiatowym oraz art. 18 i 19 ustawy o dostępie informacji publicznej, zgodnie z którymi działalność organów powiatu jest jawna, zaś Rada Powiatu ma obowiązek sporządzania i udostępniania materiałów audiowizualnych lub teleinformatycznych rejestrujących w pełni obrady sesji Rady.
- Odbiorcami danych osobowych będą uczestnicy sesji Rady oraz osoby odtwarzające nagranie z sesji w Internecie, a także upoważnieni pracownicy urzędu.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- Dane będą przechowywane przez okres kadencji Rady Powiatu.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo żądania dostępu do tych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.
- Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Pozostanie to bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Pomimo cofnięcia zgody administrator może przetwarzać dane osobowe do celów archiwalnych w interesie publicznym.
- Podanie danych osobowych co do zasady jest dobrowolne, z wyjątkiem sytuacji, gdy ich przetwarzanie wynika z przepisu prawa. W przypadku, gdy podanie danych osobowych wynika z przepisu prawa niepodanie danych będzie skutkować brakiem możliwości załatwienia sprawy.
- Dane nie będą profilowane ani przetwarzane w sposób zautomatyzowany.